Garantie en Retour

Standaard garantie

Producten welke verkocht worden door Ergo-Specialist worden ondersteund door standaard fabrieksgarantie, tenzij anders aangegeven. Producten onder fabrieksgarantie kunnen binnen twee jaar na aankoop datum (is factuur datum) geretourneerd worden voor vervanging door een nieuw (of vergelijkbaar) product.

Garantie van de fabrikant

In sommige gevallen wordt extra garantie aangeboden door de fabrikant. Ergo-Specialist garandeert producten die ouder zijn dan de “zichtgarantie” van 30 dagen voor een fabrieksgarantie periode van 2 jaar volgens EU wetgeving. Als je problemen hebt met het aangekochte product, neem dan contact op met de klantenservice via e-mail: info@ergo-specialist.nl

Retourneren

Bij Ergo-Specialist heb je een zichttermijn van 30 dagen vanaf het moment dat de bestelling afgeleverd is. Binnen deze 30 dagen mag je het artikel bekijken en beoordelen. Bent je niet tevreden met het aangekochte artikel dan mag je deze retourneren. Het retour zenden is voor eigen rekening, wij kunnen je een retour label toesturen en de kosten van €6,95 verreken met de terugbetaling. producten welke geretourneerd worden moeten voorzien zijn van het bijgesloten retour formulier. Het retour formulier ontvang je per email met de order bevestiging en is down te loaden via onze website. We kunnen het ook per email toesturen op aanvraag. Vul het retour formulier in, het retour nummer is je bestelnummer, stop het formulier in de doos geef deze af bij het dichtstbijzijnde DPD punt. Na retour ontvangst worden goederen gecontroleerd op beschadiging en/of andere afwijkingen. Zodra dit proces van 3 werkdagen doorlopen is ontvangt je een bevestiging mail van ons met de credit voor je aankoop. Controleer direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken wij je zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden.

RMA retour onder fabrieksgarantie

Voor een vlotte RMA retour afhandeling volg a.u.b. de volgende stappen: Vraag een RMA autorisatie nummer aan via e-mail op info@ergo-specialist.nl Wij zullen antwoorden met een autorisatie nummer voor het te retourneren van je defecte product. Schrijf dit nummer op de meegezonden RMA-bon en plak deze op het pakket. RMA producten worden gecontroleerd en indien mogelijk gerepareerd of anders vervangen door een nieuw product. Dit proces bedraagt niet langer dan 14 werkdagen.

ALLE producten welke teruggezonden worden moeten 100% compleet zijn en indien mogelijk verpakt in de originele verpakking. Poststukken welke niet voldoende gefrankeerd zijn en/of fysiek beschadigd zijn worden door ons magazijn geweigerd.

Hier volgen de criteria:
* Producten die niet goed verpakt zijn
* Producten met elke standaard verwijderde keurmerken, serienummers en/of EAN-code
* Producten met barcode label verwijderd
* SCHADE: Gebarsten componenten of schade aan producten
* SCHADE: deuken, krassen, breuken of misbruik
* SCHADE: losse, beschadigde of verwijderde bevestigingen

Retour formulier PDF link

Voor de verzending van retour pakketten raden we je aan een goed pakket bedrijf te kiezen voor het retourneren van het product. Wij adviseren DPD, POSTNL of UPS. Vraag altijd naar een bewijs van verzending en/of levering. Ergo-Specialist is niet verantwoordelijk voor het verlies en/of beschadiging tijdens transport van geretourneerde producten. Ergo-Specialist vergoedt alle betalingen van de consument voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop je de herroeping meldt. Voor de terugbetaling gebruikt Ergo-Specialist hetzelfde betaalmiddel welke je gebruikt hebt in de bestelling tenzij je instemt met een andere methode welke vooraf wordt afgestemd met je. Aan de terugbetaling zijn verder geen kosten verbonden voor jouw als consument.

Wanneer je verdere vragen hebt kan je vrijblijvend contact opnemen met onze klantenservice via email info@ergo-specialist.nl